Programa Altos Estudos “Advances in Tick-Host interaction – from research to control”

O programa da Escola de Altos Estudos, realizada com apoio da CAPES e do INCT de Entomologia Molecular. As palestras serão no auditório do Centro de Biotecnologia, entre os dias 27 e 31 de maio. Por favor, divulguem dentro dos seus labs e institutos.

Segunda-feira 9 h -11s: Dr. Ben J Mans “Tick Salivary Gland Proteomes and Transcriptomes: Evolution and Functional Relevance”

Segunda-feira 14 h-16h: Dr. Jinlin Zhou “Researches on development of anti-tick vaccine against Chinese dominant tick Rhipicephalus haemaphysaloides”.

Terça-feira 9 h – 11h –  Dr. Jinlin Zhou “Development of the double-stranded RNAs as a novel anti-tick biological agent”

Terça-feira 14h-16h  Dr. Ben J Mans “Evolution of Blood-Feeding in Ticks: What We Know and Don’t Know”.

Quarta-feira 9 h-11 h Dra. Aparecida Tanaka – “Proteases and their inhibitors acting throughout the life cycle of ticks”

Quarta feira 14 h-16 h –  Dr.José Marcos Ribeiro “How many sialomes are in a tick genome, and other tick mysteries…” (participação on line)

Quinta feira 9 -11 h: Dra.Andréa Fogaca “The molecular conversation between rickettsiae and ticks “.Bloco N, Sala de Projeção 202.

Quinta-feira 14-16 h: Discussão sobre projetos dos estudantes selecionados.

Sexta-feira  9:30 h :  Seminário Dr. Jinlin Zhou “miRNAs will provide new opportunities for understanding the Tick-host Interaction”
11 h -Seminário Dr. Ben J Mans “Standing on the Shoulders of Giants: Influences and Inspirations from Local and Foreign Tick Researchers”.

Sexta-feira 14-17 h: Discussão sobre projetos dos estudantes selecionados e encerramento do curso.

CVs